czwartek, 11 lipca 2013

Mark Twain - cytaty

Trzy­maj się z da­la od ludzi, którzy próbują pom­niej­szać Two­je am­bicje. Ma­li ludzie zaw­sze tak ro­bią, a nap­rawdę wiel­cy spra­wiają, że czu­jesz, że i Ty możesz być wielki.
*
 Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś. Więc od­wiąż li­ny, opuść bez­pie­czną przys­tań. Złap w żag­le po­myślne wiat­ry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.  
*
 Le­piej jest nie odzy­wać się wca­le i wy­dać się głupim, niż odez­wać się i roz­wiać wszel­kie wątpliwości. 
*
 Każdy człowiek jest jak Księżyc. Ma swoją drugą stronę, której nie po­kazu­je nikomu.
*
 Od­wa­ga to pa­nowa­nie nad strachem, a nie brak strachu.
*
 Cy­wili­zac­ja to niekończący się ciąg pot­rzeb, których nie potrzebujemy.
*
 Nig­dy nie poz­wo­liłem mo­jej szko­le stanąć na drodze mo­jej edukacji. 
*
 Za­rozu­miałością oraz bez­czel­nością człowieka jest mówienie, że zwierzęta są nieme, tyl­ko dla­tego że są nieme dla je­go tępej percepcji.
*
 Bóg stworzył człowieka, po­nieważ roz­cza­rował się małpą. Z dal­szych ek­spe­rymentów zrezygnował

Ban­kier to ktoś, kto pożycza ci pa­rasol, kiedy świeci słońce, ale chce go z pow­ro­tem w chwi­li, gdy zaczy­na padać.
 *
Praw­da jest dziw­niej­sza od fik­cji, a to dla­tego, że fik­cja mu­si być praw­do­podob­na. Praw­da - nie.
 *
 Człowiek z no­wymi po­mysłami jest wa­riatem, dopóki nie od­niesie sukcesu.  


 Niewielu z nas pot­ra­fi znieść dob­ro­byt. In­nych ludzi, rzecz jasna.  

*

 Są chwi­le, gdy chciałoby się po­wiesić cały rodzaj ludzki i skończyć tę farsę.  

*

 Jeśli przyj­miesz do siebie za­bie­dzo­nego psa i spra­wisz, że zacznie mu się dob­rze po­wodzić - nie ug­ry­zie cię. Na tym po­lega za­sad­nicza różni­ca między psem a człowiekiem.  

*

 Lu­bimy ludzi, którzy bez wa­hania mówią to, co myślą, pod wa­run­kiem, że myślą to sa­mo, co my.  

*

Byłem rad, że mogę udzielić pra­widłowej od­po­wie­dzi, co też uczy­niłem. Po­wie­działem, że nie wiem. 

*

 Krew­nych da­je nam los. Przy­jaciół wy­biera­my sami.  

*

 Nie mam żad­nych ra­sowych, kas­to­wych czy re­ligij­nych up­rzedzeń. Je­dyne co mnie ob­chodzi, to czy da­na jed­nos­tka jest is­totą ludzką i to mi wys­tar­czy. Gor­sza już być nie może.

*

 Gdy­by można było skrzyżować człowieka z ko­tem, skorzys­tałby człowiek, a stra­cił kot.  

*

Nig­dy się nie tłumacz – przy­jaciele te­go nie pot­rze­bują, a wro­gowie i tak nie uwierzą. 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz